Przedszkole Publiczne Nr 35


we Włocławku


ul. 14 Pułku Piechoty 5


87-800 Włocławek


tel: 54 413 46 60


email: pp35@op.pl

Get Adobe Flash player

Zaczytane Przedszkole

zaczytane przedszkole

Bezpieczne wakacje 2017

http://www.bezpiecznewakacje.pl/pobierz/bezpieczne_wakacje_180_150.jpg

Rekrutacja 2017

Znalezione obrazy dla zapytania nabór vulcan wloclawek

 

Przydatne strony

 

Zumba w klubie fitness OD-NOVA

26 marca dzieci z grupy 5 i 6 latków uczestniczyły w zajęciach zumby w klubie fitness OD-NOVA.

Czytaj więcej...

 

Zajęcia ruchowe 6-latki

25 marca w grupie 6-latków odbyły się zajęcia ruchowe dla dzieci i rodziców pt. "Wiosenne zabawy i tańce".

 

„WIOSENNE ZABAWY I TAŃCE” – 6- LATKI

zabawy muzyczno – ruchowe i tańce z rodzicami

CELE:

Dziecko:

- rozwija umiejętność łączenia ruchu z muzyką

- rozwija inwencje twórczą i poczucie rytmu

- czerpie radość ze wspólnej zabawy z rówieśnikami i rodzicami

- rozwija poczucie bezpieczeństwa poprzez zacieśnianie więzi dziecka z rodzicami

- rozwija umiejętność wyciszania się i relaksacji

 

METODY:

- taniec

- śpiew

- zabawy muzyczne, rytmiczne i ruchowe

- elementy pedagogiki zabawy Klanzy

 

FORMY: zbiorowa i grupowa

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: chusta animacyjna, piłki, płyta CD

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:


Powitanie rodziców i dzieci. Zaproszenie do wspólnej zabawy

Śpiewanie piosenki „Czym powitać Cię wiosenko”


1) Powitanie – każde dziecko zostaje powitane w grupie za pomocą piosenki na melodię

„Panie Janie”.

Witaj (imię dziecka), witaj (imię dziecka) – dzieci podają sobie dłonie
Jak się masz, jak się masz? – poklepują się po plecach
Wszyscy cię witamy – machają dłonią
Wszyscy cię kochamy – kładą rękę na sercu
Bądź wśród nas, bądź wśród nas – ukłon.


2. „Zabawy z mamą”- zabawa integracyjna.
Dzieci i rodzice tańczą przy akompaniamencie muzyki.
Na hasło nauczyciela:
- dłonie witają dłonie
- uszy witają uszy
- nos wita nos
- prawa noga wita prawą nogę
- lewa ręka wita prawą rękę, a prawa ręka wita lewą rękę
- kolana witają kolana
- policzek wita policzek
- dzieci są samochodami w myjni samochodowej- rodzice myją autka
- dzieci są kotkami, rodzice głaszczą kotki

3. Taniec wykonaniu dzieci – „Zumba ha, zumba he”

4 Taniec do piosenki „Ai Se Eu Te Pego” w wykonaniu dziewczynek – cheerleaderki z pomponami

5. Zabawa „Wiosna”- dzieci i rodzice stoją w kółku, jedna osoba jest w środku Wiosną i wykonuje polecenia grupy:
Chodzi Wiosna chodzi, chodzi po polanie
Chodzi po polanie
Zaraz zobaczymy koło kogo stanie Pięknie się ukłoni, do tańca zaprosi
Zatańczą wokoło, będzie im wesoło.

6. Masażyki
Dzieci siedzą tyłem do rodziców. Rodzice masuję plecy dzieci według instrukcji nauczyciela.
Masażyki:
- „Tu płynie rzeczka”- Tu płynie rzeczka ( rysujemy falistą linię), Tędy przeszła pani na szpileczkach ( przechodzimy szybko po plecach opuszkami palców), Idą słonie (powli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni), idą konie (szybko stukamy dłońmi złożonymi w pięści), zaświeciły dwa słoneczka ( rysujemy dwa koła), pada deszczyk       (stukamy po plecach) przeszedł dreszczyk? ( delikatnie smyramy po karku)


- „Rzeczka”- Płynie, wije się rzeczka, jak błyszcząca wstążeczka, (rysujemy na plecach dziecka falistą linię), Tu się srebrzy, tam ginie (delikatnie drapiemy je po plecach, wkładamy palce za kołnierzyk), a tam znowu wypłynie ( wkładamy rękę pod pachę i szybko wyjmujemy)
- Mama placek ugniatała,
Wyciskała i kulała,
Raz na prawo, raz na lewo,
Potem trochę w przód i w tył,
Żeby placek dobry był.
Cicho, cicho placek rośnie
W ciepłym piecu u matuli
A gdy będzie upieczony
Każdy brzuszek zaspokoi.


- SŁOŃ NA WYCIECZCE
(Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami)
Szedł sobie słoń na wycieczkę,
(z wyczuciem naciskamy jego plecy wewnętrzną stroną na przemian)
z tyłu na plecach miał teczkę,
(Rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową rysujemy trąbę.
i kiwał na boki głową.
(Ujmujemy głowę dziecka i ostrożni kołyszemy nią na boki)
Wolno szedł słonik, szurając
(Naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni na przemian)
nogami jak wielkie kloce.
Tak ociężale jak... słonie
(naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
szedł sobie wolniutko po drodze

PIOSENKA „Kiedy wiosna przyjdzie do nas”- śpiewana przez dzieci

7 Taniec do piosenki „Tacata”

8 Taniec w wykonaniu chłopców do piosenki „Gangnam style” zaproszenie tatusiów do wspólnej zabawy

9. Taniec dziewczynek do piosenki „Say na say na” – zumba bollywood

10 Wspólne zabawy dzieci i rodziców z chustą animacyjną

- „Bilard” – trafianie piłeczki do dziurki

- „Kolory” – podający podaję nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor zmieniają miejsca

- „Sztorm”- na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, pluszaki) - wachlujemy chustą (w górę i na dół). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty

„Fale”- dzieci w kręgu trzymają chustę i poruszają jej brzegami robiąc fale  jak na morzu - małe, duże i ogromne.

11 Zabawy muzyczno – ruchowe z rodzicami „Rymowana gimnastyka dla smyka”

12 Własna interpretacja ruchowa do piosenki „My Słowianie”

 

Czytaj więcej...

 

Odkrywamy pasje, talenty

W naszej placówce odbył się pokaz tańca przedszkolaków pt. "Odkrywamy pasje i talenty". W pokazie wzięły udział starsze grupy 5-6 latków. Impreza miała na celu promowanie ekspresji ruchowej oraz kształtowanie umiejętności tanecznych wśród przedszkolaków, a także zwrócenie uwagi na związek muzyki i ruchu oraz ich wzajemnej interpretacji. Mali tancerze zaprezentowali wysokie artystyczne walory, dobre wyczucie rytmu, technikę wykonania oraz ciekawą choreografię układów. W programie zostały zaprezentowane tańce:

- taniec kwiatów

- taniec cheerleaderek z pomponami

- taniec "gangnam style"

- balet na linie

- zumba

- bollywood dance

Występy dzieci okazały się pięknym widowiskiem. Dostarczyły wszystkim widzom miłych wrażeń i bogatych przeżyć artystycznych.

 

Czytaj więcej...

Zajęcia ruchowe dla 3 latków


Scenariusz zajęć ruchowych dla 3-latków pt. "BAJKA O KRASNOLUDKACH"

Cele:

Dziecko:

- kształtuje postawę ciała

- biega w rozsypce nie potrącając innych uczestników zabawy

- ćwiczy podstawowe formy ruchu takie jak: bieg, skok i chód

- rozwija takie cechy motoryczne jak zwinność, wytrzymałość

- doskonali  umiejętność  czworakowania

Metody: zabawowo - naśladowcza, zadaniowa

Forma: grupowa

Środki dydaktyczne: krążki i woreczki gimnastyczne w liczbie dzieci

Przebieg zajęć:

1. "Krasnoludki w kryjówkach" - zabawa orientacyjno-porządkowa - dzieci- krasnoludki siedzą na krążkach. Na sygnał "Krasnoludki na spacer" biegają po całej sali. Na hasło "Wielkolud nadchodzi" wracają do krążków - kryjówek i siadają skrzyżnie ze zwróceniem uwagi na wyprostowane plecy

2. "Ruchome krążki" - zabawa kształtująca mieśnie brzucha - dzieci siedzą w rozsypce w siadzie skulnym podpartym, stopy na krążku; odsuwają stopami krążek i przysuwają do siebie

3. "Przez kamyczek" - ćwiczenia skoku obunóż w przód - dzieci maszerują w rozsypce z woreczkami. Na hasło "Krasnoludku przeskocz kamyk" rzucają woreczek na podłogę i przeskakują przez niego

4. "Krasnoludek niesie skarb" - zabawa z woreczkiem kształtująca postawę - dzieci chodzą po sali z woreczkami na głowach; ręce w bok, plecy wyprostowane

5. "Zamieniony w kota" - dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym w rozsypce; kogo dotknie nauczyciel ten zostaje zamieniony w kota: chodzi na czworakach i miauczy

6. "My jesteśmy krasnoludki" - zabawa w kole - dzieci ilustrują ruchem treść piosenki

 

Czytaj więcej...

 

Zajęcia sportowe 5 latki

W grupie integracyjnej 5-latków odbyły się zajęcia ruchowe pt. "Inny nie znaczy gorszy"

 


Scenariusz zajęć z elementami choreoterapii

Inny nie znaczy gorszy

Odbiorca: 5 latki - grupa integracyjna

 

Cel główny:

- kształtowanie mechanizmów empatii i tolerancji wobec innych

Cele szczegółowe:

- rozwijanie umiejętności pozawerbalnego wyrażania uczuć

-zmniejszanie napięcia psychoruchowego

-rozbudzanie kreatywnej postawy

-doskonalenie czynności ruchowych

Spodziewane efekty:

Dziecko:

- wchodzi w oznaczoną rolę

- trafnie określa uczucia

- przedstawi uczucia całym swoim ciałem

- wykorzysta spontaniczną aktywność

- realizuje w pełni własne pomysły

- wykorzysta muzykę jako podstawę inwencji twórczej

- wyraża swoje myśli i uczucia w sposób społecznie akceptowany

Formy pracy: z grupą

Metody pracy: słowna-rozmowa, czynna-zadań stawianych do wykonania,

percepcyjna- słuchanie różnorodnych dźwięków, oglądowa- pokaz.

Środki dydaktyczne:

Ilustracje, chusty, karton, kredki, nagrania CD .

 

Przebieg zajęcia:

1. Prowadzący stojąc w kręgu zaprasza dzieci piosenką .

„Piosenka powitalna’’

Wszyscy są, witam Was,

Zaczynamy, już czas!

Jestem ja, jesteś Ty.

Raz, dwa, trzy!

 

2.Ćwiczenia na integrację grupy.

Okrzyk na powitanie.

Wszyscy kucają w kręgu, zaczynają cicho mruczeć. Powoli podnoszą się, coraz głośniej mrucząc, aż do całkowitego wyprostowania ciała i wspięcia się na palce z wyciągniętymi w górę ramionami. W końcowej fazie głośno krzyczą swoje imię.

 

3.Zaproszenie do tańca – wzmacnianie świadomości ciała, przygotowanie go do działania. Zapraszamy do tańca nasze ciało. Poruszamy głową, mówimy ,,Dzień dobry głowo, obudź się”

potrząsamy głową           - „ zrzucamy berecik z głowy”

potrząsamy  ramieniem   - „ptaszek usiadł nam na ramieniu”

Poruszamy plecami         -  „zrzucamy słonia z pleców”

Poruszamy biodrami       -  „rozpychamy się biodrami”

Poruszamy nogami          - „zrzucamy ciężkie buty z nóg”

Następnie zapraszamy do tańca inne części ciała: szyję, brzuch, kolana, ręce.

Spontaniczny taniec wszystkich rozluźnionych części ciała.

Podkład muzyczny- rytmiczna melodia.

 

4.Krótkie przypomnienie baśni „Brzydkie kaczątko” do momentu ,

w którym kaczątko dowiaduje się, że będzie łabędziem:

- kogo kaczątko spotkało ?

- jak było traktowane ?

- czemu nikt nie chciał się z nim zaprzyjaźnić?

- jak czuło się kaczątko, gdy było wyśmiewane ?

- o czym marzyło kaczątko ?

5.   Zabawa rytmizowana z elementem wizualizacji. ( w tle spokojna muzyka, najpierw smutna, czasem gwałtowniejsza czasem spokojna, pod koniec radosna).

Opowiadanie  :

Jesteś kaczątkiem, skul się na ziemi, bo dopiero co się wykluwasz, jesteś coraz większe

i silniejsze powoli się prostujesz.... Ale jest ci smutno, bo wszyscy cię wyśmiewają

i szturchają , musisz uciekać , żeby cię nie zadręczyli, wciąż cię dziobią i wyśmiewają.

Jesteś jeszcze małe i przerażone, chowasz się w kącie, całe drżysz..., jesteś bardzo smutne i samotne. O! Popatrz ! Tam są łabędzie ! Zobaczyłeś je, są takie piękne... Marzysz by pofrunąć za nimi, ale nie możesz. Wyciągasz szyję i skrzydła , ale nie potrafisz za nimi polecieć. Robi się coraz smutniej. Pada śnieg, jest ci zimno, marzniesz, marzysz o wiośnie, znów musisz uciekać przed tymi którzy chcą cię schwytać. Chowasz się w kąciku i czekasz na  wiosnę... Wreszcie przyszła, robi się coraz cieplej, wychodzisz z kryjówki, rozprostowujesz skrzydła i wyciągasz szyję jest tak ciepło i przyjemnie. Idziesz nad jezioro popatrzeć na łabędzie, popływać. Unosisz się na wodzie, patrzysz na swoje odbicie... Spójrz jaki jesteś piękny! Jesteś najpiękniejszym łabędziem ze wszystkich! Wszyscy cię podziwiają ! Troszeczkę ci wstyd , bo do tego nie przywykłeś, ale jesteś bardzo, bardzo szczęśliwy! Pływasz po wodzie, jest ciepło radośnie, dookoła ciebie najpiękniejsze ptaki na świecie, łabędzie , to twoja rodzina. Nareszcie jesteś w domu! Mażesz frunąć pełen szczęścia aż do nieba!

Muzyka cichnie.

5. Zaproszenie dzieci do kręgu.

Rozmowa wg. pytań

- jak czuł się łabędź gdy zorientował się kim jest naprawdę?

-  czemu czuł się tak szczęśliwy?

-czy zdarzyło się wam być tak szczęśliwym jak łabędź?

 

6. Szczęśliwi jak łabędź – faza relaksacji z elementami wizji – jestem pięknym łabędziem, który rośnie , rozpościera skrzydła, czerpiemy radość z bycia wśród przyjaciół.

Afirmacja – jesteśmy niepowtarzalni, wszyscy nas podziwiają, uśmiechamy się , bo miło jest mieć przyjaciół wokół siebie.

Ćwiczenia oddechowe- klęk prosty powoli się podnosimy wdech nosem , odpoczywamy powoli wracamy do klęku wydech ustami.

7. Taniec szczęśliwych łabędzi - improwizacja ruchowa na tle melodii z użyciem kolorowych chust.

Wyobraź sobie, że jesteś szczęśliwym łabędziem, który odzyskał rodzinę i przyjaciół. Jak on się porusza  ! Który jego ruch szczególnie ci się podoba? Jaki taniec może zatańczyć? Spróbuj zaimprowizować ten taniec , można zaprosić do niego kolegów.

(swobodna ekspresja taneczna w celu redukcji napięcia mięśniowego, chusta jest rekwizytem umożliwiającym wykonywanie ruchów zamaszystych, kolistych, z akcentem, zarówno prawą jak i lewą ręką- pod wpływem muzyki).

8. Zabawa ruchowa przy muzyce integrująca grupę „ Łabędzie ’’.

Dzieci tańczą w kręgu trzymając się za ręce – na zmianę rytmicznie zbliżają się do środka koła i oddalają, puszczają ręce i dobierają się parami. Wskazują osobę, której nie udało się znaleźć partnera, pary tańczą w rytm walczyka. Prowadzący stara się, aby bez pary nie pozostawało zawsze to samo dziecko.

9. Zaproszenie dzieci do namalowania łabędzia gdy,  dowiedział się kim jest. Postarajcie się zrobić to tak, aby z obrazka było widać jaki jest szczęśliwy, dobierzcie najwłaściwsze kolory.

( Podczas malowania towarzyszy dzieciom łagodna muzyka, np. Wiosna Vivaldiego).

10. Na zakończenie nauczycielka dziękuje dzieciom za wspólną zabawę. Prosi o przekazanie iskierki przyjaźni przez lekki uścisk dłoni.

Czytaj więcej...

Copyright © 2017 Przedszkole Publiczne Nr 35 we Włocławku  Rights Reserved.